- کاربست یافته های پژوهشی و ارزشیابی در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطوح ستادی و صفی نظام تعلیم و تربیت
- بهره مندی مؤثر از ظرفیت دانشــگاهی و مراکز علمی کشــور در مرتفع نمودن نیازهای پژوهشی حوزه های مختلف آموزش و پرورش کشور
- ارتقای شایستگی های پژوهشی معلمان در زمینه اقدام پژوهی و درس پژوهی
- تحکیم و تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی به منظور پرورش دانش آموز پژوهنده
- رصد و پایش مســتمر تحولات آمــوزش و پرورش در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی
- تدوین و ابلاغ آیین نامه، مستندسازی، انتشار و اشاعه یافته های پژوهشی و نوآوری های بومی در آموزش و پرورش
- ایجاد ســاز و کارهای قانونی و ســاختار مناســب برای سنجش، ارزشیابی و پایش ملی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی
- استقرار ارزشیابی شایستگی محور در سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیت دانش آموزان
- توسعه منابع و پایگاه های اطلاعات علمی و پژوهشی
تاریخ انتشار: شهریور 98
منبع: سند